صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۵۹۸۷

تغییرات برای کارآمدی بیشتر

تغییرات جدید در کابینه سیزدهم، هر چند عدد جابه‌جایی‌ها را در دولت آقای رئیسی افزایش داده است؛ اما از آنجایی که در راستای چابک‌سازی و کارآمدی دولت سیزدهم رقم خورده است، مطمئناً نتایج درخور توجهی را برای دولت سیزدهم در پی خواهد داشت. در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، سخنگوی دولت از تغییرات جدید در کابینه خبر داد و طبق آن، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی جای خود را به نفرات جدیدی دادند؛ همچنین مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شد. «علی بهادری‌جهرمی» اظهار کرد: «رویه دولت از ابتدا این بوده که عملکرد مدیران، مورد ارزیابی قرار گیرد و این رویه ثابت و تأکیدی همیشگی در جلسات با اعضای کابینه رئیس‌جمهوری بوده است.»
وی افزود: «این تغییرات و تحولات یا به مناسبت ارزیابی‌های صورت‌ گرفته یا به تناسب شرایط و اولویت‌های موجود کشور و نیاز روز اتفاق می‌افتد. در همین زمینه سه تغییر در مجموعه کلان دولت انجام می‌شود که اولین تغییر آن مربوط به سازمان برنامه و بودجه است و طی آن آقای دکتر منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور که تجربه مدیریتی موفقی داشته‌اند و سیاست‌های دولت را به خوبی پیش برده‌اند، جایگزین آقای میرکاظمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌شوند.»
البته به گفته سخنگوی دولت، میرکاظمی از اواسط سال ۱۴۰۱ از رئیس‌جمهور چند مرتبه به دلیل ناراحتی قلبی تقاضا کرده‌ بودند که مسئولیت را به دیگری واگذار کنند تا حجم کارشان کمتر شود. با این‌حال چون در اثنای فرایند تدوین و تصویب بودجه ۱۴۰۲ بودیم، نظر رئیس‌جمهور این بود که این فرایند طی شود و بعد تغییر رخ دهد؛ البته آقای میرکاظمی مشاور تیم اقتصادی دولت خواهد ماند.
حالا قرار است «داود منظور» سکان هدایت مهم‌ترین سازمان برنامه‌ریزی کشور را در دست بگیرد. منظور ۵۹ ساله و فارغ‌التحصیل از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در مقطع دکترای اقتصاد با گرایش اقتصادسنجی و کارشناسی‌ارشد اقتصاد و معارف اسلامی است. او از مهر ۱۴۰۰ به عنوان یکی از معاونان وزارت اقتصاد، عهده‌دار سمت ریاست سازمان امور مالیاتی بود. معاونت برنامه سازمان برنامه و بودجه و معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو نیز از سوابق مدیریتی منظور است.
اما تغییر بعدی در وزارت جهاد کشاورزی اتفاق افتاد که سخنگوی دولت در این زمینه گفت: «در حوزه وزارت جهاد کشاورزی «سیدمحمد آقامیری» رئیس کنونی سازمان نظام دامپزشکی، به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شدند.»
بهادری‌جهرمی همچنین یادآور شد: «با توجه به تورم‌های جهانی و افزایش قیمت‌ها بعد از جنگ اوکراین و رکود دوره کرونا، ارزیابی‌هایی صورت گرفت و منجر به این شد که جابه‌جایی مدیریتی در وزارت جهاد کشاورزی انجام شود.»
اما «سیدمحمد آقامیری» سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی ۵۱ ساله، در آذر ۱۴۰۰ ریاست سازمان دامپزشکی کشور را بر عهده گرفت. وی دانش‌آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دارای دکترای دامپزشکی و دکترای تخصصی علوم اقتصادی است.
تغییرات بعدی حضور «محمدصادق خیاطیان» در مدیریت عاملی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بود، وی دکترای مدیریت فناوری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد و عضو هیئت علمی و استادیار پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات